måndag 1 februari 2010

En liten svacka...

... har jag haft men nu är jag tillbaka. ;)
Å frågan är om jag kommer ihåg vad som hänt under den dryga vecka jag inte bloggat. ELLER - har det hänt nåt?
Stopp i avloppet & en salig röra har vi haft här iaf men nu verkar vi var tillbaka på fötterna igen. Känns så skönt. Sådana saker påverkar mer än man tror. *suck*

Simon har börjat att greppa saker & sedan föra dom till munnen. Han är jätteduktig & lär sig fort. Idag har Ida varit på dagis & när hon kom hem blev han så glad att henne. Och så älskar han att umgås & "prata" med oss & andra människor. Ibland tjuter han högt av förtjusning & tycker livet är toppen när han får skratta. Det verkar som vi fått en positiv pojk. :)

Planeringen för dopet är i full gång & jag tror att vi har det mesta under kontroll. Alla har ring & osat så vi vet vilka som kommer & inte kommer. Ja, mer eller mindre iaf. ;) Dekorationen är klart så till vida att jag vet hur det ska se ut. Nu ska det "bara" inhandlas. Kläder till mej & barnen ska jag ordna också.

Imorgon ska Ida till BVC för 5 ½ - årskontrollen så Simon får vara hemma hos mamma & pappa under tiden. Efter det har hon inga mer kontroller där. Stora tjejen. <3

En del tankar kring livet & framtiden har jag också hunnit med. Tyvärr utlösta av tråkiga händelser. Hur som helst - vad vill jag med livet? Vad händer när jag kommer tillbaka från ledigheten? Ett liv - gör det bästa av det. Ibland är det lätt att falla in i en bekväm vardag. Man har sitt jobb som man åker till varje dag, helgen kommer & man är ledig. Så rullar det på - vecka ut & vecka in. Jag är otroligt tacksam att jag har ett jobb & jag trivs med det mesta. Det finns så många fina människor där som jag aldrig lärt känna annars. Ja, jag ska inte susa in för mycket på ämnet & jag tror ni förstår hur jag tänker. ;)
Iom detta vill jag skicka en STOR kram till DEJ. Du vet att jag tänker på dej & finns här om du behöver hjälp/stöttning/bollplank/boxningssäck eller en lunch. ;)

Nä gott folk, måndagen är gjord & snart är det fredag igen. Jo, det är sant. ;)

Puss & kram!


Så här trött blir man efter en stund i babygymet. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar