fredag 22 januari 2010

Ordförståelse

I skrivande stund sitter Ida (i vanlig ordning) & tittar på tv. Det är egentligen ett program för äldre barn men hon gillar det. Det är någon amerikans ungdomskomedi med en massa kärlek. Nyss pratade tjejerna om att en snygg kille var singel. Ett enkelt ord för ett äldre barn men jag visste inte om Ida fattade innebörden så jag frågade. Men hon visste inte vad det betydde så jag förklarade. Snabbt konstaterar hon att jag inte är singel men fyller snabbat & glatt i att hon är det. :) Jo, 5 år & singel. Barn är så söta.
Även idag har vi varit på stan men vi klarade oss ifrån galna chaufförer iaf. ;) Det va en snabb sväng för här hemma finns det att göra. Stopp i avloppet, en icke fungerade telefon & en tvätthög som heter duga. *suck* Men det är "bara" att kavla upp ärmarna & ta tag i skiten.
Men ikväll blir det - hur många stopp i avloppet vi har & hur mycket tvätt det än är - fredagsmys. Tacos, let´s... ja, ni vet. ;)
Jag ska fortsätta att få någon slags skön känsla här hemma innan Matte kommer hem. Imorgon är det kalajs så då blir det No Mys. ;)

Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar