torsdag 21 januari 2010

På promenad med Simon & Lars

Jo, då menar jag Lars Winnerbäck som hela vägen ner till stan ljöd så fint i mina öron. Tänk va musiken ändå påverkar människan. Ja iaf mej. Livet känns oftast lättare & jag blir mycket gladare. En tråkig promenad ner till stan går ju så mycket lättare när musiken är med. Jag tror nog att det är för de flesta människor.
Nere på stan skällde vi på sura chaufförer som promt skulle köra på Kungsgatan EFTER 11.00. Då är det körförbud där men det bryr sig inte dom om. ;) Och så gasar dom på så man tror att man ska bli överkörd. Jag hade velat säga att dagens ungdom inte vet bättre men denna kvinnliga chaufför var lätt över 30 år. Gammla nucka. ;)
Sen har jag & Simon hämtat Ida på dagis igen & nu sitter dom på golvet & leker. Tidigare tittade Ida på tv & Simon satt i mitt knä jämte henne. Han ville så gärna ha hennes uppmärksamhet så han skrek till för att få henne att titta på honom. Och när hon gjorde det skrattade han & log. Ni kan ju själva förstå hur stolt syrran blev då. :)
Imorgon är det fredag & ännu en vecka till ända. Så skönt! Men det är då & nu är nu. Och nu ska jag också sätta mej på golvet med mina fina barn & leka. <3

P&K!

P.S. Linda, du kör jättefint på Kungsgatan, även efter 11.00. Häls. Den sura kärringen med barnvagnen. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar