fredag 15 januari 2010

Promenad & stundande bröllop

Idag ska jag ladda min MP3 & ta en promenad till stan. Jag måste verkligen börja röra på mej & någonstans får jag ju börja.
Helgen går i kalasets tecken då vi ska klämma in hela tre kalas på två dagar. De ni! ;) Så lite inköp måste göras. Det som är fiffigt med barnkalas när barnen är lite större att det går att droppa av dom på kalaset för att sedan hämta dom lite senare. I like! :) Fast det är minst lika trevligt att stanna kvar & ta en fika & "tjöta". Men denna helgen hade jag även tänkt att hinna med en tur till IKEA med FinaLinda så en fika får jag nog hoppa över. Lika bra det annars rullar jag väl av mej själv när helgen är slut.
I eftermiddag tänkte jag börja måla Idas skrivbord så kanske, kanske blir det klart i helgen eller iaf i nästa vecka. Nya gardiner är också på G med hjälp av mormors fina idéer. :)
Simon har börjat titta på tv också. Han & Ida sitter som klistrade framför skärmen & han orkar allt sitta där ca 10 -15 minuter innan han tröttnar. Mer blir det väl när han fattar vad det handlar om. Nu är det mest kul att det är färgglatt & rör på sig.
Imorse skulle Ida även gifta sig med Simon & han skulle ha på sig den frack i bodyversion som han fick av Pååla & kidzen. Snyggt! :) Fast en timma senare då Simon råkade dra Ida i håret blev bröllopet inställt. Allt sagt med glimten i ögat. ;)
Hon är fantastisk med sin lillebror & det syns vilken ömsesidig kärlek dom ha för varandra. Jag kan bara med glädje & nyfikenhet se fram emot den tid som kommer när han blir större & ännu mer medveten om sin syster.
Så hör ni inte av mej mer denna helgen så vet ni vad jag gör - kalasar eller är på IKEA.

P&K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar