måndag 22 februari 2010

Bussar & tåg är inställda men Matte går som vanligt.

Jo, det var så det lät det i lördags kväll när orken hade kommit tillbaka, värmen fanns i kroppen & vettet var tillbaka i goda grannars sällskap. Men en promenad i snöstorm fram & tillbaka till stan är inget Matte gör om. "Idiot" var ett ord han gav sig själv om jag inte minns fel. ;) Jag tycker iaf att han var grym fast jag skulle inte vilja att han gjorde det igen.
Resten av helgen har gått i snöns tecken & gårdagen tillbringade vi ute hela dagen. Matte & grannen stod på taket & skottade snö medans jag var på marken & skottade tillsammans med resten av grannskapet. Mycket snö blev det men nu är det gjort & det "enda" vi har kvar är att forsla bort den. :/ Har vi tur är det snart gjort & jag gillar inte att måla F-n på väggen.
Idag ska jag & barnen hem till mamma & pappa för att hjälpa dom med snön på baksidan. Dom hjälper oss så mycket så det är skönt att kunna hjälpa tillbaka.
Sen bär det ner till stan för att gå på bio med Ida & Vanda - Prinsessan & Grodan. Det blir en fin avslutning på dagen.
Nu sitter båda barnen & kollar på tv så jag borde göra mej iordning för dagens arbete. Hoppas att ni andra får en fin måndag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar