söndag 7 februari 2010

BulldozerCarro

Jag har hittat nåt. Muskler som jag inte trodde jag hade. ;) Igår var det dax att likt en bulldozer demolera det snöberg som vi haft utanför vårat köksfönster. Det tog halva dan & vi var grymt trötta efteråt. Men nu är det så skönt att det är klart. På kvällen var vi hemma hos våra sköna grannar & kollade Melodifestivalen, tjötade & hade det allmänt trevligt.
Nu till veckan har jag nog saker att göra varje dag inför Simons dop som är på söndag. Det ska bakas, städas, handlas, beställas tårta, lagas mat, tvätta. Ja, jag har fullt upp. Håll era tummar på att Simon är samarbetsvillig denna vecka. Även om jag ser fram emot dopet, ska det bli skönt när det är klart.
Igår blev han iaf 4 månader & i fredags tjuvstartade vi med smakportioner. Han fick gröt & jag vet i ärlighetens namn inte vad han tyckte om det. Ena stunden såg det ut som han skulle kräkas upp allt för att i nästa stund tjuta till av skratt. Förvirringen var total men vi andra i familjen tyckte iaf att det var kul.


Resten av dagen har jag inte bestämt vad jag ska göra. Städa mer, tvätta eller ta en promenad? Det lutar åt inneaktiviteter iaf. Promenad kan jag ta imorgon när Ida är på dagis & Matte jobbar Ikväll ska vi kolla på Blåsningen & äta tigerkakan som jag & Ida bakade nyss. Mumma! :)


Jag hoppas att ni andra har haft en skön helg.
Puss på er!


Am I cool? Yes - I´m cool, so cool! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar