tisdag 7 april 2009

Typiskt kvinnligt?

Visst är människan - eller ska jag säga kvinnan för det är nog mest oss det handlar om - aldrig riktigt nöjd med sig själv? Jag kan ofta se både vänner & okända kvinnor som är så mycket sötare, smalare, mindre/större bröst, längre/kortare - ja allt som jag själv inte är. Kort & gott - ett grönare gräs på en annan sida. Så varför är det så att vi inte är nöjda? Jag hör inte männen prata om att dom vill se ut som den eller den killen, dom verkar vara så nöjda med sig själva. Eller gör vi det felet att vi uttalar det högt medans männen håller det för sig själva? Eller så har männen turen att ha oförskämt gott självförtroende. Grattis till dom i så fall.
Sen finns det såklart kvinnor som är som männen & håller det för sig själva - eller - har oförskämt gott självförtroende. ;-) Sen tror jag att det kan sitta i ens humör. Mår du bra, är glad, mår du bättre med dig själv också. Men detta är bara en hobbypsykologs tankar & funderingar.

En annan tjej är Paula som fyller år idag. Grattis gumman & hoppas att du haft en toppendag idag. Att du blivit uppvaktad med tårta, kakor & en massa fina presenter.

Idag tog jag & Linda en tur till Torp för veckohandlingen. Jag passade även på att köpa en klänning till Ida som hon ska få i sitt påskägg. Det blir tråkigt om det bara är godis i ägget.
Imorgon ska barnen kläs ut till påskkärringar så det blir till att ta fram kajalpennan & hucklet. =) Undra om dom tar en tur till stan också kanske?

, nu har jag tagit nog av er tid & snart är det dax att inta soffläge.

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Hej gulle!
    Du e söt du! Jag har inte blivit så uppvaktad men jag har haft en underbar dag med 2 av dom jag älskar mest i hela världen........

    Ang ditt inlägg idag så tror jag att det e klart att killar inte alltid e nöjda med sig själva, men dom håller det nog mer inom sig. MEN jag tror däremot att det e mer tjejer som e missnöjda.

    PÖSS

    SvaraRadera