fredag 17 april 2009

Djup så här på fredagen!

Skönt med fredag igen. =) Även om veckan varit kort så är fredag ändå fredag. Jag & Matte har suttit på altanen & njutit av solen. Vardagslyx!
Jag är så lyckligt lottad att jag är rädd att något hemskt ska hända. Det känns som om man inte kan ha det hur bra som helst utan att man måste betala för det. Så förr eller senare händer det väl? Visst, tråkiga saker händer även i vår familj & det berättar jag kanske inte alltid. Men det känns som det inte är nog. Tänk dom som förlorar sin livskamrat i alldeles för ung ålder, eller mamman som får cancer & inte vet om hon kommer överleva. Eller om barnet som drabbas av en svår sjukdom... Sånt är jag livrädd för. Dessa stackars människor som drabbas så hårt - hur klarar dom det? Det finns väl kanske inget hur - dom "bara" gör. Det finns liksom inget val & livet går konstigt nog vidare. Trasigare & med fler ärr, men de gör det.
Dessa öden sätter perspektiv på sin egen tillvaro & man ska lära sig att uppskatta det man har. Jag har inte den kroppen jag kanske hade önskat (å så var det även innan jag blev gravid), jag hade kanske velat byta ut lite möbler här hemma, jag kanske hade velat ha en nyare bil, ja, ni fattar vad jag menar. Men jag ska f*n inte klaga. Jag är frisk (om än tokig), jag har en fantastisk familj & goda vänner. Min man & jag bråkar som så många andra men vi har framtidsplaner & vi älskar varandra. Trots att jag ibland hade velat be honom fara & flyga (& han mej) finns det inte på kartan att jag bytar ut honom. Ingen kan toppa honom.

Så innan jag surrar iväg för mycket slutar jag här & konstaterar att man ska se det fina man har i livet & uppskatta det. Många har det tyvärr mycket värre & dom skänker jag en varm tanke.

Puss på er alla goingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar