måndag 6 april 2009

Jag - ett hormonras!

Jaha, undra när jag ska få min deklaration? Matte har fått sin med positivt besked & min lyser med sin frånvaro. Bläää! Är trött på att vänta & med mitt underbara gravidtålamod blir stämningen i huset INTE bättre. Funderar starkt på att flytta in hos grannen då vi har lika illa humör. ;-) Stackars Matte som får stå ut med mej. =(
Jag är bara sur & grinig hela tiden & skyller så jäkla lätt över det på min stackars make. Jag kan lova att jag inte är stolt över mej själv & hoppas att hormonerna lugnar ner sig snart. Suck...
Att han sen tappar humöret kan jag inte förstå, han kan väl bara lugna ner sig? Ja, jösses vilken hormonkärrning jag är. Buhu...
Varför kan jag bara inte vara gravid, leva i en rosa bubbla & bara vara sådär underbar & harmonisk som alla andra gravid kvinnor verkar vara? Jag vill också vara glansig i håret, lyster i hyn & sväva fram på dagarna. , säg ett ord fel & du är en topkandidat för en smocka, håret & grått & vill inte det jag vill & Uddevallas alla pormaskar har satt sig i MITT ansikte. Och sömnen - prata inte om det. Åååå vad underbart det är att vara gravid. =( Fast å andra sidan är jag inte illamående & har inte så värst ont & det går säkert snart över. Sova kan jag ju göra en annan gång. ;-) , jag tar tillbaka mitt utbrott, det finns dom som har det mycket värre så jag tiger nu. ;-)

Annars är vädret underbart, solen skiner & det känns så skönt att våren är här. =) Som grädde på moset är det en kort vecka följt av påsken med goood mat. =) Jag ska bidra med köttbullar till påskbordet & funderar på att ordna någon god efterrätt. Någon som har ett bra förslag kanske? =)

Jag & Ida tog en sväng till Blomsterlandet igår & har planterat blommor i några krukor på framsidan. Det blev så fint & vårigt. =)

Nog för idag & ha en trevlig vårkväll!

2 kommentarer:

  1. Haha jag tror du e en alldeles förtjusande gravid kvinna... sen får faktiskt männen ta sin del av kakan, kunde dom en gång ha kul så får dom ju faktiskt stå sitt kasst... På tal om efträtt så har jag ett gott tips... olika bär i en form, riv massa vit choklad på så att det blir som ett täcke. In i ugnen till chokladen är smällt och börjar få färg...servera med glass... mumma eller varför inte en kladdkaka med grädde o hallon till ååå va gott... eller marängswich med hallon... ja det var mina förslag... ja jag längtar mer till äggen med räkor på och sill, potatis... Fast jag får nog ah typ korv o bröd te dom små...
    Glad påsk om vi inte höres innan dess...kram till världens finaste gravida kvinna!!! hejja dig

    SvaraRadera
  2. Hmmm känner jag igen..
    Men jag kommer oxå ihåg en viss transportledare som alltid sa så fort vi träffades att det va så mysigt..! Hmm kan va så att det inte e så mysigt jämt, ha ha ha..
    Men du, vet du vad jag kom på?? Vi sa ju att vi ville att det skulle smitta av sig, o det gjorde det!!! Fast nu får du hålla dig ifrån mig, jag vill inte ha fler!!!! *asg*

    SvaraRadera