tisdag 13 oktober 2009

Vi bubblar vidare...

Idag känns det mycket bättre med stygnen. Jag kan gå som folk & tom sitta utan att det gör allt för ont. Så skönt! =)
Igår gjorde vi en liten turné & först till våran fd granne Ingegärd som inte ens visste om att jag varit gravid. Usch att det ska ta så lång tid att träffas. Så hon fick sig en liten chock när hon fick se Simon. =) Så efter en stunds fick & skvaller åkte vi en snabbis till jobbet & där hälsade vi på en gästjobbare - morfar. =) Det va som allt varit som det brukar. Konstigt...
Sista stoppet blev Torp för några nödvändiga köp & storhandling. Det va inte många timmar vi var hemmifrån men vad skönt det var att komma hem. Ja, det är svårt att inse att jag fortfarande har begränsningar & inte samma ork så det blir till att lära sig att ha tålamod. Kanske inte min starka sida. ;-)
Idag ska vi nog bara vara hemma & bubbla. Jag & Ida ska vara själv & baka någon kaka. Det är bra att bara hon får ses utan att Simon tar uppmärksamhet. Fast vi har ju inte märkt något på henne som kan tydas på det sättet, men det är nog bäst att vara lite före i tiden.
Det enda jag har inplanerat på dagens schema är att hitta en ny vinterjacka så jag tar mej en sväng sen & kikar på några. Konstigt att åka själv men kanske behövligt? Ja för resten av familjen alltså. ;-)
Idag har faktiskt Simon tagit sitt första bad & det var kanske inte så väldigt uppskattat. Men efteråt var det bara så skönt då han fick ligga inlindad i fleecefilt & äta en stund. Efter det somnar vilken bebis som helst. =)
Å just det - idag blir han 1 vecka. Tiden går fort. =)



Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar