söndag 11 oktober 2009

Att leva i bubblan.

Jo det är ju så det så fint heter när man kommit hem från BB med en ny familjemedlem. Men lever i sin lilla bubbla & lär känna det lilla knyte men väntat på. Jag har inte varit utanför dörren på två dagar (som kanske beror på att jag knappt kan gå) & jag lever i princip i mysbyxor, linne & munkjacka. Å ja, Matte lever samma liv, kanske inte samma kläder dock. ;-) Så här strosar vi, dag ut & dag in & bara njuter. Simon njuter han också av att bara få vara. Inga tider att passa, så här borde alla leva då & då - med eller utan barn. Det är nog nyttigt att stänga ute verkligheten med alla krav & måsten där man inte har en aning om hur mycket klockan är, vad som sänds på tv´n på kvällen eller ens vilket väder det är. För man bryr sig inte.
Nu tror ju jag att så fort som jag kan gå utan att det ser ut som det hänt en olycka i byxorna vill jag ut & ta en härlig promenad med Simon & min familj. Njuta av ett soligt höstväder & Ida kan få cykla ur all energi ur kroppen. Det ska också bli skönt. =)
Nu ska jag bara bubbla vidare & göra ingenting. Jag tycker ni andra ska göra samma sak. =)

3 kommentarer:

  1. Är du säker på att du torka dig när du va på dass då?????
    Är det svanskotan som spökar eller? Kan förstå känslan... inge kuligt... Om Ida vill så är hon välkommen hit att leka nåndag om hon har för mycket energi...

    Kramis och hoppas du slipper ha ont snart och njut för mig med!!!!!

    SvaraRadera
  2. O ja, jag är säker men jag gjorde m y c k e t försiktigt. Därav att jag inte går som alla andra. ;-)

    SvaraRadera
  3. Ååhhhhh vilken mysig bild!!
    Jag vill inte tränga mig på, men vill gärna komma upp o klämma lite på prinsen när ni e redo för det!
    KRAM!

    SvaraRadera