söndag 25 oktober 2009

Regnet det bara öser ner...

Idag har det nog regnat hela dagen. Det är så tråkigt men å andra sidan har vi med gott samvete bara kunnat vara hemma & mysa. Ja, mysa & städa/tvätta lite. men jag borde nog köpa mej ett regnställ för jag vill inte vara fast hemma själv med barnen bara för att det är dåligt väder. Nä, hur det än är så är det skönt att ta en promenad eller vad vi nu vill hitta på. Det får kanske bli morgondagens uppdrag. Tja, vi får se. ;-) En tur till muséet blir det iaf så vi kommer oss ut något.
Veckan som kommer är det höstlov i stan vilket betyder att Ida är ledig hela veckan. Det ska bli mysigt & jag hoppas bara att hon inte klättrar på väggarna om hon inte har någon att leka med någon dag. Jag får kolla runt vad som erbjuds i stan under veckan. Det finns säkert något kul även för henne/oss. Nu när ekonomin inte längre är den samma får vi ju tänka på vad vi hittar på så det inte kostar allt för mycket. Usch, jag tycker pengar är jobbigt & jag får lätt ångest & är rädd att månaden inte ska gå ihop. Men den brukar ju göra det på något konstigt vis iaf. Fast det är kanske bra att ha ett litet uns med ågren också, annars vågar jag inte tänka på vad som kan hända. :-/
På onsdag är det dax för BVC igen & det ska bli spännande att se hur Simon har växt. Han tränar på med att sträcka på nacken & han är så duktig så. Vi brukar även lägga honom på mage så han får se världen ur ett annat perspektiv. ;-) Men han kämpar på & försöker rösa sig framåt med benen. Problemet är att armarna inte hänger med bara. *hihi*
Jag & Ida planaterade ju lite höstväxter i fredags & här kommer en bild på hur fint vi gjorde på framsidan. Erkänn att ni börjar längta efter julen lite iaf. ;-)





Ha nu en skön söndag i regnrusket. Ikväll blir det till att ordna en kopp varm choklad. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar