fredag 30 oktober 2009

Barns lek & biokväll!

Jag skulle vilja lägga upp en bild till er men ni får istället använda er fantasi. Tänk er Ida framför en spegel, iklädd i hennes ögon något otroligt snyggt. Å så sjunger hon, för fulla muggar en egenkomponerad sång på svenska eller kanske tom engelska. Å hon dansar & sjunger mot sin spegelbild så det står härliga till & det är så kul att se. Hon lever sig in i sin lek & inget annat existerar runt omkring. Detta har jag fått se nu på morgonen & det är en härlig syn. =)
Igår var jag & syrra på bio - Flickan som lekte med elden. Den var bra men filmer slår sällan böckerna då man får med så mycket mer detaljer. Men nu har jag både läst boken & sett filmen & det är kul. Om inte annat hade vi en mysig systerstund & det var inte fel alls.
Kvar hemma var då Matte med barnen & vi undrade lite hur det skulle gå. Men jag hade pumpat ur mjölk så det fanns & blev över & i värsta fall skulle dom ta en promenad om Simon var ledsen. Plus att jag hade mobilen på ljudlös så han skulle kunna nå mej om det verkligen krisade. Vi oroade oss i onödan. Simon sov när jag åkte vid 17.30 & vaknade inte förrens 19.00. Då fick han mat av Ida & 19.30 somnade han om igen. Så när jag kom hem vid halv nio sov barnen & Matte slöade framför tv´n. Snacka om att glida fram på en räkmacka! ;-)
Idag får vi besök av Anneli & Jim så jag ska "slänga" ihop en äpplepaj. Eftersom vädret är tiptop blir det en sväng till lekplatsen också. Det är ju alltid roligare att ta en promenad när man har sällskap.
Resten av fredagen blir nog till att mysa. Ja, vi får se. ;-)
Ha en underbar fredag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar