söndag 24 maj 2009

En söndag i arbetets tecken...

Jag har verkligen haft en söndag i arbetets tecken. Fast jag kanske gjort så mycket av arbetet har jag en make som gjort desto mer. Eftersom vi ska måla huset snart så har vi tvättat hela framsidan idag. Oj, va bra det blev. Även om det kanske inte syns på korten så får ni lita på mitt ord. ;-)


Efter att jag & Ida inte kunde hjälpa till så mycket mer på utasidan gick vi in & lagade tacosoppa. Tur att vi har henne som kan hjälpa till. Här står hon som bäst & rör i grytan.


Igår när vi gått & lagt oss hade jag handen på magen & då - kände jag en spark från utsidan. Vilken känsla!! =) Jag har ju känt bebisen innan men "bara" som fladder i magen & att den rört på sig. Men nu var det något helt annat. Mmmm! =) Men bara för att Matte la handen på magen så slutade den. Otippat... Vi tog iaf en bild på magen förra veckan & nu börjar det ta sig. Bara den inte växer allt för mycket för då vet jag inte hur jag kommer se ut i oktober. Hua!!

Nu ska vi sätta oss & mysa med lite våfflor, klappa oss på axlarna & tycka att Fam. ljung har varit duktigast i stan idag. Jaaa, jag vet att jag skryter men låt mej få göra det om än bara för idag. ;-)

Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Äntligen!! Det var på tiden att bebisen börjar sparka så en annan kan få känna lite. Nu kommer du inte få ha din mage ifred ;) Kram!

    SvaraRadera