tisdag 24 november 2009

Snart...

Imorgon händer det! Julgrejerna ska fram. Mamma kommer hit så jag har ett par extra händer vilket säkert behövs. Sen tar vi fram alla gardiner (fönstren är putsade), tomtar & annat pynt, på med julmusik & sedan är det bara att sätta igång. Kanske att vi skulle baka en mjuk pepparkaka också för doftens skull? När vi är färdiga är vi självklart värda en fika som måste innehålla både kaffe & julmust. Hur skulle det annars se ut? ;-)
Men - det är imorgon det.

Sen jag skrev sist har det väl kanske inte hänt så värst mycket. Livet rullar på kan jag säga.
Vi hade tacogäster i lördags vilket var väldigt trevligt & framförallt avslappnat. Det är så skönt att bara bjuda hem folk utan att det ska bli en stor grej av det. Typ att gästerna har med sig en blomma eller dyl. Det är så klart trevligt men ännu trevligare att bara be dom slå sig ner, känna sig som hemma. Hur som helst - trevligt var det.

Idag är det ett underbart väder ute & jag hade hoppats på att få tag på DEJ PÅÅLA. ;-) Var är du? Jag hör hur skogen ropar på oss. Jaja, annars tar jag mej en egen sväng för ut måste jag idag. Annars blir det till att bara plocka undan det lilla som är stökigt här hemma & sen ska jag ju hämta Ida på dagis också. Men det är senare det. Nu ska jag unna mej en stund i soffan medans Simon sover.

P&K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar