måndag 2 november 2009

Regnmys & sovande barn.

Hmm, jag har verkligen inte huvudet med mej nu för tiden. Nej, det är väl mest bröstmjölk där. ;-) Ida går ju på förskolan måndag, tisdag & torsdag så jag klädde glatt på barnen & gick dit vid nio imorse. Problemet är bara att dom har stängningsdag idag vilket dom så fint hade informerat om. Synd bara att det inte biter på mej. ;-) Fast vad gör det? Vi gick hem igen & var glada att vi fick oss en promenad trots regnet. Men imorgon gör vi ett nytt försök för då ska dom ha öppet som vanligt.
Resten av dagen har vi mest bara myst & inte gjort så mycket vettigt. Just nu är Ida & leker hos grannarna men snart ska vi åka till Torp & handla mat. Det är den utflykten som blir.
Simon har haft en lång vakenstund nu på em & jag började undra om han inte ville sova snart. Men nej då, ögonen var så uppspärrade & han tittade på allt möjligt som man som liten vill se. Till slut tröttande jag & ville vila armarna lite så jag la honom i sängen. Så pass kan jag göra vet jag utan att det ska bli ett herrans liv för det. En stund att förbereda Torpturen hinner jag nog innan han tröttnar på att ligga där. Snacka om att jag blev förvånad då jag efter ca 10 minuter går in till honom & får se att han somnat. Jag kan lova att det hände aldrig med Ida. Hon var så sällskapsjuk & ville inte ligga själv för så endast fem minuter. Vi får väl se om han ska fortsätta att vara så här lätt.
Nä nu blir det till att fixa resten som ska göras innan jag & barnen sätter oss på bussen.

P&K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar