tisdag 11 augusti 2009

Två sorters besök.

Vi har haft besök av J & B i ett par dagar & det är i vanlig ordning alltid lika trevligt. =) Igår gick färden till Ullared så nu är vi panka som ett par kyrkråttor. Men - det betalar tillbaka sig när vi slipper köpa overaller för 500:- & bebissaker för det dubbla.
Idag blir det till att sätta fast golvlister i det nya sovrummet & sen ta upp sängarna. Matte är så taggad att få klart där & jag med såklart. Bild kommer självklart när vi är färdiga.
Beronde på hur lång tid det tar, hoppas jag även på att hinna plocka undan lite så vi får lite fint här hemma okcså. Men en sak i taget.
Vi hade trädgårdsbesök imorse (läs kl. 05.00) när jag vaknade. Jag tittade ut i trädgården & där stod ett rådjur & åt krusbär. Nej Linda, den sjöng (som vanligt) inte men det kanske räcker med att den hälsade på. ;-) Söt va den iaf & sen traskade den iväg efter en lite stund. Tänk vad mycket som händer på ens ägor. =)
Jag behöver knappats berätta för någon av er att jag är knäpp i skallen när det gäller många saker & det står jag för. Veckans knäppaste var väl att jag satt ute på altanen, solen sken & det var ett härligt sommarväder. Vad gör jag? Tittar i förra årets Amelia Jul!!! Säg vad ni vill men julen är underbart mysig & jag är en mysig tjej. *hehe* Så visst, jag längtar men jag ska hejda mej & njuta av sommaren, hösten (levande ljus), bebisen & min mammaledighet. Då har jag tid att gå hemma & pynta för julen & bara vara. Så sucka ni över mej nu, men ni får en vacker bild från fjolårets granklädning.

Puss på er!

1 kommentar: