söndag 9 augusti 2009

Sömn, glädje, lite oro men mest lycka.

Att det kan vara så underbart fantastiskt att få sova nästan en hel natt i sin säng. De senaste nätterna har tillbringats i soffan - mer vaken än sovande. Hur lyckat är det. Humöret blir inte heller det bästa men idag - trots det onda - är jag riktigt glad & pigg. Den kan också ha att göra med att vårat blivande sovrum snart är klart. Tack mamma & pappa! Idag får vi även besök av Mattes syster & hennes kille & det ska bli kul. Vi ska ta med dom till Ullared någon dag & shoppa barnkläder. =)
Annars blir det till att plocka iordning hemma & ta dagen som den kommer. Jag måste bara tänka på att inte ta ut mej. Får jag väl ont är det svårt innan det ger med sig.
Igår var vi över till grannarna för en stunds umgänge. Alltid lika trevligt även om det blev långt ifrån så länge som det brukar kunna bli. Men men, jag har giltiga skäl.
Dagen D närmar sig också & jag kan nästan inte förstå att han snart är här. Lite orolig (som alla föräldrar) är jag så klart över att allt kanske inte är bra, men jag försöker att inte tänka på det så mycket. Om det skulle vara något - vad kan vi göra åt det? Det är något vi får ta tag i om det skulle ske.
Ida fyller även snart så hennes kalas har jag börjat planera. Vad som ska ätas, drickas, fiskedamm, godis. U name it! Det är inte en sak som ska ordnas men det är bara roligt. Det är en sak jag kan fokusera på så att veckorna går lite fortare.
Det sägs att man som gravid ska stanna upp & njuta av sin graviditet & det kan jag till viss del hålla med om. Men hur ska jag kunna njuta när jag har så ont. Då vill man bara en sak & det är att barnet ska komma ut så att man förhoppningsvis blir av med smärtan. För den garantin har jag inte att allt ska vara över när sista tånageln har kommit ut ur magen. Men man kan hoppas. =)
Nä, min arbetssugna make nöjer sig inte med att tapeterna är uppsatta & golvet är lagt, nä listerna ska upp också så nu får jag sluta.
Mina goa vänner därute får ha en härlig dag, trots att vädret inte är som det varit de senaste dagarna.

Puss på er!

En stund då jag gör som man ska, njuter av graviditeten. =)

2 kommentarer:

  1. Det är så det ska se ut hela tiden stumpan! tänk att dom små snart är 5 år.... tiden går...

    SvaraRadera
  2. Ett litet tips inför Ullared..
    Jag va där 2 veckor innan trollen kom. Gå runt i ca 1- 1 1/2 timme, sen fika! O så upprepa det hela tiden. Funkade skitbra! O trevligt va det oxå, hi hi hi..

    SvaraRadera