söndag 30 augusti 2009

Kalasmaraton

Då var det söndag & första arbetsveckan med helg är snart avvklarad.
Det har gått riktigt bra på jobbet, trodde jag skulle vara tröttare & ha ondare men peppar, peppar. Den enda skillnaden är att jag är skönare trött på kvällen, så där sovtrött. =) Nice!
Igår hade vi kalas x 2 för Ida (lite för mej). Först barnkalas i två timmar & någon halvtimma senare var det dax för släktkalas. Mycket att göra men så här i efterhand är det skönt att dom är "avklarade". Kalas är alltid trevligt men nu när energin är begränsad är det skönt att ta dom på samma dag. Ida var nöjd iaf & hon fick så mycket fina presenter. Tusen tack till alla berörda.


Så här ser det ut när tjejen ska ha kalas för sina kompisar.


Dax att sjunga för födesledagsbarnet.

Vi avslutade en redan toppendag med att hyra filmer, äta godis & tokmysa. Är vi bra på något här så är det att mysa. På med mysbyxor & goa tröjjor, tända ljus & kura i soffan. I löööv!
Idag blir det mycket lugnare för folket i Herrgården. Matte ska pyssla lite med Idas rum, jag ska plocka det lilla som är kvar i stökighet, tvätta & ta en tur till Torp.
Men än har dagen inte börjat & jag tänkte låta Matte sova en stund till innan jag väcker honom med färdig frukost & kaffedoft. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar