tisdag 10 mars 2009

Suck, va trött jag blir...

Visst för att FK legat i mycket blåsväder det senaste men ibland undrar jag vilka som sitter där. På GT´s hemsida kan man idag läsa om Miriam Landau, 84, som kommit till Sverige efter en tid som slavarbetare i Auschwitz. Pga en svår lungsjukdom har hon inte kunnat arbeta under sin tid i Sverige men har genom en tysk lag fått ett skadestånd för sitt slavarbete.
Detta ser underbara FK som ersättning för Miriams arbete i ghettot & tar hälften av skadeståndet, dvs 40 000. Samtidigt passar det på att sänka hennes pension till 5 800:- i månaden. Jösses - sen när fick slavar betalt??? Pengarna var ett skadestånd - hur svårt ska det vara att förstå?? Det är pinsamt att höra hur människor bli behandlade av FK & den ena historien känns värre än den andra. Jag förstår att det inte är helt lätt att jobba där men ibland bli det bara för mycket.
Jag hoppas jag slipper samma strul när jag väl måste ha kontakt med dom.

F ö har dagen gått fort & jag har även varit & klippt mej idag. Det behövdes kan jag lova. =)
Resten av kvällen ska ägnas åt att vila & ta det lugnt.

Tjing tjing!

1 kommentar:

  1. ja urka det lät inte bra... tråkigt när människor ska rammla mellan stolarna... vissa ska drabbas flera ggr i sitt liv medans andra bara kan plocka ut det goda och utnyttja systemet rejält...

    SvaraRadera