fredag 6 mars 2009

Så en dag stod han där...

En sommardag för många år sedan, när jag fortfarande bodde hemma hos mamma & pappa, ringer det på dörren. Utanför står en man som letar efter sin syster. Min mamma har alltid varit ett ensambarn men det finns halvsyskon. Här stod hennes halvbror - min morbror.
Mina föräldrar var på semester & jag var ensam hemma & jag hade egentligen inget bevis på att han var den han sa sig vara. Dock ändå släpper jag in honom & hans fru för en liten pratstund & för att kika på lite kort. Det var kanske min magkänsla som gjorde att jag kunde släppa in honom eller hans väna utseende. För min morbror ser verkligen snäll ut & det ÄR han.
Vid det tillfället bodde dom i Härjedalen i en lite by som jag & mina föräldrar varit där många gånger utan att veta om varandras existens Märkligt... Efter några år flyttade dom närmare oss, även om man kanske ändå inte träffas mer för det.
Så då fick jag iaf efter många år av endast farbröder en morbror. Jag vet inte om när jag var mindre att jag kanske saknade att ha en morbror, men efter det mötet kändes allt mer helt.
Sist jag träffade honom & hans fru var på min & Mattes bröllop & det är så kul att dom kunde komma. Dom är ett par som är så lätta att prata med & otroligt trevliga.

Många gånger har jag tänkt att det hade varit trevligt att åka & hälsa på dom men det har aldrig blivit av. Något jag bittert ångrar nu. En månad är vad min morbror fått av läkarna, men trots det bittra besked är han dock nöjd med livet. Efter andra olyckliga händelser ser han att han lever på övertid. Det är kanske en positivitet som finns på min mammas sida för hon är lika dan. =) Tänk vad starkt att tänka så när man lever under en begränsad tid. Jag hoppas att det blir en tid utan smärta & fylld av mycket kärlek.

På söndag ska jag laga en god gryta i våra lergryta, den har vi fått av min morbror. Då ska jag njuta extra mycket av maten & tänka på dej.

Puss!!

1 kommentar: