lördag 7 mars 2009

Matlagardag!

Så var det då lördag & jag känner mej bättre idag. Tankarna finns ju i bakhuvudet men jag får försöka att ta tag i dagen.
Idag ska jag förvandla 1,2 kg köttfärs till köttbullar & jag hoppas nu att dom blir riktigt goda.
Jag har ju aldrig gjort det innan så nu är det hög tid.
Något annat jag inte gjort innan är lasagne så det får det också bli premiär för idag. Min kära make älskar lasagne så vad gör man inte? Ja om det nu inte som så att han tar över i köket för han är en jäkel på att laga mat. Bra mycket bättre än vad jag är iaf.
Annars blir det bara en innedag idag. Det har snöat under natten & jag blev så besviken när jag såg det imorse. =( Så jag bojkottar att gå ut idag.... om jag inte ska åka & shoppa då. ;-) Men det är en senare fråga.

, nu är tiden inne att leka huslig fru & moder. Håll tummarna!

1 kommentar:

  1. Jaså, men ar du att ni inte skulle ut o åka pulka i snön?? ha ha ha..

    Ang din kommentar till mig så brukar inte våra fredagar se ut så.. Vi myser o kollar tv till sena natten, lr spelar tvspel. Inte somnar vi tidigt iaf! Jädra unge *skratt*

    SvaraRadera