lördag 24 januari 2009

Vart går gränsen?

Idag är en sådan dag då vädret är så tråkigt bara. Snöblandat regn & plusgrader. Då blir jag extra glad att vi inte har några större planer mer än att bara vare hemma. Det är så skönt & jag bakar kakorna för morgondagen i lugn & ro. Ida springer runt i bara trosor & ett skägg av chokladsmet. Så charmigt! =) Det hade kanske inte varit lika sött om jag hade gjort det eller vad tror ni? *hihi*

Saker & ting når en viss gräns/ålder från det att det är sött & kul tills det att det känns pinsamt & "otillåtet". Jag & en arbetskamrat pratade om det för ett tag sen. Ett av hennes barn hade en gång frågat en gammal dam hur många år hon var. När flickan fick höra hur gammal damen var brast hon ut i att tanten snart skulle dö. Sött kan man tycka & damen tog det på rätt sätt, men ibland kan det vara svårt att veta var gränsen går. Man vet ju heller inte vad "offret"i fråga har för nivån på humor. Jag själv som ligger bland bottenskrapet kan ju skratta åt det mesta men tack o lov är alla inte som jag. ;-)
Peppar, peppar har jag iaf inte råkat ut för några pinsamma tillfällen & hoppas att jag klarar mig men man vet ju som sagt inte.

Nä, nu ska jag baka vidare & bara mysa av det hemska vädret utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar