söndag 18 januari 2009

Det blev inte som jag tänkte det...

Ja, då var denna helgen över & den blev kanske inte så som jag hade hoppats på. =( Jag blev dålig & sov knappt något natten mellan fredag & lördag & halsen kändes som om jag hade halsfluss. Så den inplanerade festen för Linda fick jag låta bli.
Idag är jag iaf bättre & har varit ute lite. Vi skulle ta en liten promenad med Ida & VickeEgonspåret som går precis vid oss. Då möter vi jägare precis när vi ska gå in & vi tänker att dom kanske ta skjuta ett skadat djur. Men så verkade inte fallet vara. Kanske 50 meter från oss en liten bit in i skogen hoppar två rådjur fram & längre bort står en jägare. Jag hinner inte reagera innan han lyfter geväret & skjuter mot djuret. Jag hann inte se om han tog det & jag vill inte ens veta. Men jag blir så fundersam att dom jagar så nära ett bostadsområde där det bor väldigt mycket barn. Det skulle ju lätt kunna vara barn som kunnat leka i skogen. Samt att jägarna vi mötte inte varnade oss. Barnen blev ju skärrade men tack o lov gick det snart över. Fast mest av allt vill jag kanske inte vara så nära en plats där dom dödar dessa söta djur. Jag vill kanske i vissa fall leva i min rosa lilla bubbla där alla tycker om alla, djur & människor dödar inte varandra - ja nästan så bra som när djuren står i fönstret & tittar in på Snövit när hon dansar med dvärgarna. =) Ingen fara, jag har inte druckit några starka drycker idag.Jag är nog bara söndagsflummig. Rosa moln & jättekanelbullar ni vet. =)
Jaja, någon promenad blev det inte utan vi åkte & köpte lite blommor sen till mataffären & sen hem igen. Väl hemma var jag en duktig mamma &bakade kakor med barnen & sen gjorde jag & Matte godaste kycklinggrytan. Mumma!! Det är kul att hita lite nya recept när man tröttnat på alla de gamla.

Så det var min späckade helg. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar