söndag 4 april 2010

Ja just det...

... jag hade en blogg också. ;)
Jaja, hela livet kan inte kretsa kring denna & ni som känner mej vet vad som händer i mitt liv. Men bara för det behöver jag inte sluta att blogga. Rätt vad det är har jag ett ämne som jag brinner för & vill bolla fram & tillbaka här med er tappra läsare.
Det har iaf hunnit att bli påsk & vädret är strålande. Igår var vi hemma hos mamma & pappa & vi satt i deras inglasade altan. Det var underbart med god mat & trevligt sällskap. Tyvärr var brorsan sjuk så dom dök inte upp. :( Men Ida fick å andra sidan all uppmärksamhet vilket inte gjorde henne nåt. ;) Aftonen slutade hos grannarna med ännu mer mat & vin. Jepp, den tiden har kommit även för mej då jag inte ammar Simon längre. Hur, var & varför tar vi kanske en annan gång men det löste sig så smidigt att jag inte kunde låta tillfället passera obemärkt förbi. Fast jag kan erkänna att det är med blandade känslor som jag slutat & det trodde jag inte att jag skulle känna. Ja, det är väl också en hormonfråga kanske. ;) När vi tillslut kom hem halv två på natten var vi alla trötta att ögonen gick i kors. Men det var det värt för jag hade en superkul påskafton.
Idag trodde jag att vi bara skulle slöa & vårda ev. ömma huvuden men det har inte gått att hålla sig borta från detta underbara väder. Så vi å nästan alla gatans grannar har varit ute & pysslat med både det ena & det andra. Vår altan har fått sina möbler samt att jag sopat & gjort fint där. Nu håller jag tummarna för att det blir lika fint väder imorgon så kanske - kanske vi kan grilla & sitta ute & äta. En kaffe får det iaf bli. Inte fy ska det heller. :) Ibland är det det lilla som uppskattas så mycket mer än alla dyra materiella ting & det känns så skönt. Att kunna uppskatta det lilla som man har mitt framför nosen på sig. I like!
Resten av kvällen blir till att mysa med familjen & bara njuta av att vi har en till ledig dag tillsammans framför oss. Vad som händer imorgon vet ingen men jag hoppas det blir bra. :)

Puss & kram på er alla kära! <3


Det vackraste jag har - min underbara barn! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar