söndag 20 september 2009

Helgen som gått...

Nja, så mycket som vi tänkt göra har vi kanske inte gjort.
På lördag skulle vi tapetsera Idas rum men eftersom ingen av oss har någon större erfarenhet av denna syssla, kom vi snart fram till att vissa saker ska vi inte göra ihop. Ja om vi vill bevara husefriden. Å det är väl ändå ett moget beslut? Så mina snälla föräldrar som gjort detta fler gånger än oss får hjälpa till nu när jag är hemma. Då kan jag få privatlektioner & så kanske det går bättre vid nästa rum.
Däremot har vi kunnat hålla bättre ordning hemma, ja tom bilen har fått sig en omgång.
Vi har även varit sociala då vi tog oss en sväng till Idas kusiner med föräldar. Vädret var toppen så man kunde gå & plocka plommom, äpplen & rabarber & bara vara medans alla andra ogravida fick arbeta i trädgården inför deras stundande dränering i höst. Nåja, jag arbetade lite oxå i form av att kratta miljoner ruttna äpplen ner i deras grav. RIP ;-) Det är kanske det jag borde göra om det kan få förlossningen att komma igång.




Imorgon är det måndag igen & min första lediga dag. Jag & Ida har redan saker att göra. Först ska vi städa hennes rum som ser ut som ett bombnedslag & sedan åka ner till stan för att få ordning på mitt stackars hår. Det ser verkligen inte klokt ut.

Men en sak i taget, det är ju fortfarande söndag. Resterande tid ägnas åt att mysa i vår nygamla hörnsoffa (vi satte sofforna i hörnet & simsalabim) & bara glo på tv.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar