tisdag 3 februari 2009

Vad skulle du göra...

... om du vann 50 miljoner?
Ja det är ingen orealistisk summa OM man har tur att vinna på Lotto. Ibland kan man ju höra att det ligger ofantliga summor i potten så varför inte?
Om jag vann skulle jag betala av våra lån, köpa en ny bil, renovera upp huset för att sedan sälja det. Innan vi säljer ska vi bygga ett eget hus men det måste vara i samma område där vi bor nu för vi trivs så bra här. För att få lära sig så mycket som möjligt skulle jag anlita snickare men under förutsättning att vi fr vara med & bygga. Sedan skulle jag göra familj & vänner skuldfria, ge dom ett sparkapital som räntar sig bra på banken. Alla barn i släkten ska också få ett kapital på banken som får plockas ut när dom är myndiga.
Efter det skulle jag sluta på jobbet & börja arbeta med människor - barn, sjuka, handikappade, hemlösa. Ja, något arbete med människan.
Mycket pengar skulle gå till välgörenhet - både lokalt & globalt.
Resten av pengarna skulle jag sätta in på banken för att ränta sig.
DET skulle jag gör om jag vann 50 miljoner.
Nu har jag inte gjort det & är glad ändå. Jag har ju min familj, vårat lilla radhus & ett arbete att gå till & vi är friska & krya. DET är svårt att bräcka. Men man ska alltid drömma. =)

Så dröm på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar