måndag 2 februari 2009

Sluta gnäll & uppskatta det du har!

Ja, så kan jag verkligen tänka efter att ha läst denna artikel. Tänk att livet kan vända bara så där & innan man vet ordet av har man förlorat den man älskar & vill leva med tills man blir gammal. Vad har alla de nyaste & modernaste prylarna för betydelse, när nära & kära försvinner från en? Vad spelar det för roll att grannen glänser med en ny bil när det finns familjer vars barn kämpar mot en svår sjukdom?
Så man kanske ska tänka efter både en & två gånger innan man suktar sig fördärvad över en ny soffgrupp eller en ny tv. Vi har redan en & vi har mycket annat att glädas över. Vi har tak över huvudet, vi är friska & vi älskar varandra.
Sen ska man inte vara kvar där man är olycklig, man lever bara en gång & då gäller det att göra det bästa av det. Men gräset är kanske inte alltid grönare på andra sidan & när man väl får granska det ordentligt finns det även vissna & bruna grässtrån även där.
Jag kan inte få allt jag vill ha, se ut hur jag vill - men jag lever, jag är frisk, har en underbar familj.

Lycka kan inte köpas för pengar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar