onsdag 12 maj 2010

Sommarminnen & sommarplaner

Igår var jag en sväng till jobbet för att kolla upp vad jag ska göra när jag börjar jobba om några veckor. Det blir in i bilen igen & det känns helt ok. Det är lättare att göra något annat om man kan se något positivt i situationen & det kan jag verkligen göra i detta. Visst hade jag velat vara på kontoret också & man vet aldrig vad som komma skall. Men nu är det detta som gäller & då kör jag på det.
Semestern blev också avklarad så nu kan vi även planera sommaren. Det enda som är synd är att jag "bara" har två veckor med Ida innan hon brjar skolan men å andra sidan är jag hemma när hon komer hem från skolan så vi kan hitta på saker då istället. Men framförallt är jag hemma på hennes födelsedag & det är väldigt viktigt för mej.
Förra året överraskade vi ju henne med ett besök på Liseberg med kompisen E & som grädde på moset mötte kusinerna V & V upp där nere. Kunde det bli bättre? Vad vi ska hitta på i år får vi väl se men överaskningar är ju alltid kul. ;)



Matte kommer ju även att ta en sväng till Uppsala med barnen så får jag komma efter när jag går på semester. Det blir någon vecka där uppe så jag hade gärna velat ta en tur till Stockholm när man ändå är så nära. Sen kanske det blir en tur till Sthlm i september också... ;-)
Idag ska vi ta en sväng till Torp för att handla present till Idas kompis S som ska ha kalas. Oj, jag har ingen aning om vad vi ska köpa men något ska vi väl hitta på. Sen väntar fyra dagars ledighet med hela familjen & det ska bli helt underbart.

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar