måndag 10 maj 2010

Magsjuka & ombytta roller

Jaha, så försvann söndagen pga av en j-a magsjuka. Eller magsjuka & magsjuka, jag vette sjutton vad det var med tanke på att jag är frisk idag & mår precis som vanligt. Skumt! Synd bara då jag hade velat greja hemma en del igår men det är ingen idé att gräma sig över det nu. Det är som det är.
Nu är Ida på dagis, Simon sover & om en stund ska vi dra till BVC för kontroll. Mitt sista besök där för sen tar Matte över dom besöken. Det känns både tråkigt & samtidigt kul att börja jobba igen men jag tror det är det bästa för alla parter. Matte får en ovärdelig chans att lära känna Simon ännu mer & jag får äntligen vara någon annan än Simons mamma. Så nu de sista veckorna måste jag tokmysa med barnen & lägga alla måsten åt sidan. De måsten som finns är att vara närvarande för Ida & SuperSimon. ;) Det är det som räknas.
Solen verkar inte vilja visa sig så mycket idag så det blir väl till att vara inne mesta delen. Kanske tom katten håller sig inne idag då. Igår var han ute nästan hela dagen & kom inte hem förrens seeent. Ja, det var så att man börja undra om han blivit bortjagad av någon katt & sprungit vilse. Men nej då, han kom tillbaka vår lille bebis. <3


Hoppas ni får/haft en bra måndag & tänk på att det är kort vecka. ;)
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar