tisdag 8 juni 2010

Samma gamla visa...

Så var det tisdag igen & vardagen rullar på som vanligt igen. Får säga som Biffen att det hade varit kul om det hände nåt. Allt går sin gilla gång & jag kan nästan veta vad som ska hända varje dag. Och då menar jag ju att det ska hända något kul för trista uppleverser kan jag vara utan vid det här laget. Fast det är ju upp till mig att ändra slentrianet till något annat. Frågan är bara var. Jag är ju expert på att komma med ursäkter till att inte göra vissa saker & allt som oftast blir det att jag jobbar & när jag kommer hem orkar jag inte. Usch & fy! Det finns ju tid bara jag vill & bara jag planerar det en smula.
En till som snart kommer att bli uttråkad är Ida. Denna vecka är hennes sista på dagis så nästa vecka blir det för Matte att gnugga geniknölarna för att sysselsätta henne nu när det är sommarlov. Alla kompisarna är ju kvar i skolan eller på dagis så dom får väl gå & hämta någon kompis då & då. Oj, vad jag hade velat vara ledig & bara vara med henne. Dra till stranden, åka tåg, cykla, Emaus. För det finns att göra bara man tänker efter.
Snart kommer min taxi & det är dax att åka till jobbet. Vädret ser väl ut att bli så där men när jag jobbar gör det mig inget. Men det klart - solen är ju att föredra.

Puss & Kram!



Den kommande semesterns väder... eller? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar