söndag 27 december 2009

Vardagen bakom hörnet...

Usch, imorgon är vardagen tillbaka igen & det är väl mest för att Matte börjar arbeta igen som det känns trist. Plus att han ska på hockey på kvällen så dagen blir lååång. Fast samtidigt gillar jag när dagarna får sina rutiner igen & det gör dom snart, bara vi kommit förbi nyår. ;-) Där har ni mej igen - hela tiden planera framåt & inte njuta av det som händer just nu. Synd bara att det inte hänt så mycket att njuta av på sistonde & jag hoppas att det nya året får en ny start. Fast det är kanske mer upp till mej än att jag ska sitta & hoppas på det?
Jag är ju duktig på att säga åt andra att köra sin egen bil, & det är nog dax att jag själv gör så också. ;-)
Idag är Ida & Simons syster Vicce här & vi har haft lite julklappsutdelning med henne. Hon fick bla Michaels Jacksons "This is it" vilket slår mej att min första skiva också var en MJ. Jag är & har aldrig varit ett större fan av honom men han är en stor artist & en skiva av honom hör hemma i en skivsamling. Tycker iaf jag.
Ida & Vicce leker på så bra. Eller så är det Ida som leker & Vicce är en snäll syster & hänger på. Det är ändå 5 år mellan dom & Vicce börjar komma ur lekstadiet. Men Ida avgudar sin syster & sätter henne på en hög pedistal. Synd bara att dom inte träffas så ofta som dom borde. :(
Annars har dagen gått åt till att städa här hemma för det har verkligen satts åt sidan de senaste dagarna. Så det var så skönt att få röja lite & få det fint igen. Imorgon ska jag tvätta så jag inte får en monstertvätt för då blir allt så mycket jobbigare. Å nu har jag en son som är hungrig så det är väl bästa att göra som han säger/skriker. ;-)

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar