lördag 6 juni 2009

Du gamla du fria...

Ja, så var det då Sveriges nationaldag. Den firade Uddevallas invånare på Torp. Åtminstonde kändes det som det för vi var låååångt ifrån ensamma. Fast vi var knappast bättre när vi också var där. ;-)
Bortsett från det har vi fått gjort mycket idag. Matte & Ida började med att städa hennes rum som såg ut som ett slagfält medans jag rensade hennes kläder. Det var behövligt kan jag säga. Nu vet jag liksom vad som behövs köpas & inte. Oj, så smart jag är. ;-) Sen har vi hållit resten av huset i schack & det känns så skönt.
Jag & Ida har även bakat lite idag & jag undrar vad som var roligast. Baka eller slicka smeten?


God blev den iaf & den passade bra till jordgubbarna som vi köpt också. Detta avnjöt vi efter min kulinariska middag av ungsbakad kyckling med klyftpotatis. *mumma*



Nu är det fotboll som visas på tv´n & det är inte min favorit kan jag säga. Men vad gör man inte? Så här ser det iaf ut hemma hos oss ikväll. Resten av familjen ser jag endast ryggarna på. Kul...




Snart är iaf fotbollen slut & pigg som jag är hoppas jag på en bra film resten av kvällen. Det är ju skönt att somna till. ;-) Hoppas ni andra har haft en skön lördagkväll, fotboll eller inte.

Puss på er!















1 kommentar:

  1. Okej nu tar vi det här en sak i taget..: Slicka e ju helt klart bäst ;-) I alla fall , hahahaha..

    Du e ju en ljuvlig kock! Herregud, tur för dig att du e gift, annars hade jag snott dig..

    O FOTBOLL E KUL!!!!

    Hej från mig ;O)

    SvaraRadera