tisdag 7 december 2010

Snö, snö & så lite mera snö

Vinterns vita flingor fortsätter att dala ner över vår stad & jag hör till den skaran som tycker att det är mysigt. Sen ska jag erkänna att det så klart är trist att skotta & att det är bra mycket mer trögjobbat med oplogade gator & snövallar. MEN om jag gnäller extra mycket över hur jobbigt det är med snön, försvinner den då eller blir saker & ting lättare? Jaa, jag vet hur präktig jag låter nu men det är ju så att det blir inte bättre av att gnälla. That´s it!
Jag är glad att vi bor i ett sådant land som har förmånen att "leverera" olika årstider & olika väder.
Och retstickan som lever i mig brukar ibland poppa upp & reta de människor som gnäller det där lilla (stora?) extra, för att få tillbaka svordomar över hur trötta dom är på snön & att "Nu får det minsann räcka!!!!"
Sån är jag & andra är på nåt annat sätt. Nu ska jag iaf gosa ner mig i soffan & tro att jag orkar se en film.

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Ja usch va präktig du e!
    Jag gillar aldrig snö, vare sig det e lite lr mycket. BORT MED DEN VITA SKITEN!!! <3

    SvaraRadera