tisdag 30 december 2008

The Great Caroline

När jag är ute & går, kör bil eller är på jobbet, kan jag komma på en massa saker som jag vill skriva om här. Viktiga saker, roliga saker & kanske ibland hemska saker. Men ändå så att jag vill skriva det här av en eller annan orsak.
Jag får min snilleidé & tänker på att jag inte får glömma av det tills jag kommer hem. Men det klart jag glömmer av det.
När jag väl satt mej i soffan med datorn i knät blir det helt tomt i huvudet. Jag känner mej som en riktigt tråkig person som inte har något kul att skriva om.

Nä det klart, jag är ingen skådespelarska som får spela in stora berömda filmer. Jag är heller inte en journalist som får träffa stora mäktiga människor eller åka till händelserika länder & platser. Inte heller är jag en tjej av kunglig sort som får gå på fina middagar, bära vackra klänningar & träffa andra kungligheter från andra länder.
Någon stor sångerska är jag inte heller som gör bejublade konserter över hela världen & som får sitta som idolfoton på fansens tonårsrum.

Nä, något av ovanstående är jag verkligen inte. Jag är bara vanliga Caroline. Men pga att jag är vanliga Caroline är jag också;
mamma till Ida (det är stort), fru till Matte (min kärlek, inget man tar för givet), stor sångerska (i duschen & där är jag bäst), en människa som tycker att världen kan vara otroligt orättvis då det finns människor som inte har tak över huvudet & som tycker det vore varje tjej & killes stora rättighet att kunna gå ensam en mörk natt utan att bli nerslagen eller våldtagen. Jag är en människa som älskar min familj & är lycklig över att ha en & bara det är ett äventyr i sig.
Jag skulle kunna skriva en roman om alla roliga saker Ida gör, eller smarta saker som hon säger för att "bara" vara fyra år.
Berest är jag verkligen. jag har varit på Mallorca, i Algarve & i både Norge & Danmark fleeera gånger. =)
Jag har uppträtt på flera konsterer då jag gick musikutbildningen på gymnasiet i tre år & jag har även spelat teater.
Så om jag tänker efter har jag gjort mycket som alla "de stora" gör nästan dagligen i vissa fall - bara i mindre skala.

Så jag tar tillbaka det jag skrev längre upp - jag är ingen tråkig människa trots att jag bara är vanliga Caroline. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar