måndag 29 december 2008

En eller två?

Låt mig presentera Findus. En snäll & busig herre som flyttade in till oss för drygt 5 år sedan & varit en innekatt sen dess pga att vi bott så nära trafikerade vägar. Å så har det fortsatt. Pga att jag är så feg samt att det finns otroligt stygga människor ute i världen, är jag lite osäker på om jag vill ha honom som utekatt nu när vi faktiskt kan. Han vet ju faktiskt inget annat eller är det konstigt resonerat? Hur som helst - för att han inte ska bli en tråkig gammal gubbe, tänkte vi att vi kanske borde skaffa en kattunge (flicka) så han får sällskap av någon på dagarna. Så vad tror ni - är det en bra idé eller är han för gammal?
Nå, låt höra! =)

1 kommentar:

  1. Gillade förra inlägget, gick i Paulas tecken med ;-)

    Jag tror absolut inte att han mår dåligt av att fortsätta va inne! O jag tror inte heller att han mår dåligt av att va själv, MEN jag tror däremot att han mår bra av en kompis. Jag har ju Mimmi, hon e 14 år. O nr hon va8 tror jag,,, så skaffade jag o Mea en kattunge. Usch va hon avskydde den lilla söta, men efter ett tag så vande hon sig o jag tror att dom blev lite kompisar.

    SvaraRadera