måndag 29 december 2008

Ett inlägg i positivitetens tecken

Måndagen klar & bara tisdagen kvar. =) Tjohoo vad jag älskar korta veckor. Fast fredagen är väl inget kul att vara ledig på då vi ska till Skutskär för Mattes mormors begravning. :-/ Fast det ska bli kul att träffa Jeanette & Bill. =) En stor risk överligger att jag måste ta en shoppingrunda med Jeanette. Hon lyckas liksom väcka den tarmen. Nåja, jag ska nog klara av det.

På Nyårsafton ska vi ju till grannarna & nu visar det sig att vi ska ha en heldag tillsammans. Runt tolvtiden ska vi åka iväg någonstans (?) & ta med oss skridskor & gott humör. Jag är så nyfiken & det ska bli riktigt roligt. Sånt här älskar jag. =) Jag blir otroligt tacksam över att vi har så sköna grannar & ångrar inte en sekund att vi bor där vi bor. Det känns som många av mina drömmar blivit uppfyllda i samband med vår flytt hit & det trodde jag aldrig. Bara att få ge Ida en lite trädgård, minimalt med trafik runt omkring & framför allt - kompisar.
Matte var hemma idag & då även Ida. Rätt vad det var så knackade det på dörren & innan han visste ordet av var Ida ute med alla kompisarna på gatan & "spelade" bandy. Ibland är det det lilla som gör livet. Då är det lätt att glömma av längtan efter ett syskon till Ida som aldrig tycks vilja komma. Eller att saker & ting inte alltid är så bra på jobbet. Att man har några kilon för mycket som man pga dålig självdisiplin aldrig tycks bli av med. Det är vid sådana här tillfällen - då man bara ser allt bra man har, som goda grannar & kompisar till dottern - som allt tråkigt försvinner lika lätt som ett löv i höststormen. Då existerar bara det goda. Min man, mitt barn, katten, taket över huvudet, ja tom disken är en fröjd - för jag har en.

Då livet en lång period känns pissigt & trist, är det fantastiskt att få ett sånt här "Halleluja moment". Jag ska suga på det så länge jag kan. Vem vet - det är kanske just detta som behövs?

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar